1.- Les autopistes no les va posar Espanya, sinó Jordi Pujol i son de titularitat autonòmica, no estatal.
El peatges de Catalunya són creació i titularitat autonòmica,
no pas estatal: és la Generalitat qui les crea, n’és titular, i
determina el preu del peatge. Excepte els de les AP7 y AP2, que es van
construir a començaments dels anys 70, per la qual cosa són de
titularitat estatal, la resta de peatges es van fer exclusivament per odre de Jordi Pujol, president de la Generalitat per CIU.
Pujol podria haver decidit construir
autovies, com van fer totes les altres autonomies qua no van tenir la
calamitosa desgràcia d’estar governades per una màfia trabucaire, i
finançar-les amb deute públic; o bé fent que els peatges anessin a parar
a la generalitat i no a una empresa privada. Però no, Pujol va voler
que els catalans paguéssim peatges.
2.-
Els peatges de les autopistes no van a Espanya, sinó a la butxaca de
ABERTIS, una empresa propietat de La Caixa, i liderada per Salvador
Alemany, assessor d’Artur Mas i principal publicitari del diari AVUI-EL PUNT
Els peatges catalans estan en mans de l’empresa Abertis;
i a la resta d’Espanya també. Aquesta multinacional gestiona
directament més de 1.500 quilòmetres d’autopistes estatals, cobrint el
59% del total de vies de peatge. Abertis també participa de forma no
majoritària en una sèrie de concessions amb un total de 200 quilòmetres:
Autema i Ciralsa (Circumval·lació d’Alacant). També manté un paper
actiu en Trados 45 (M-45 Tram II), Accesos de Madrid i Henarsa,
concessionàries que gestionen diverses vies d’accés a la ciutat de
Madrid.
Abertis és un suport fonamental publicitari de l’AVUI-EL PUNT ,
diari ultranconvergent i fervorosament folklòric, caspós i barretinaire
que, paradoxalment, ha enarborat la bandera en contra dels peatges, en
un repugnant acte més de summa hipocresia.
La Caixa, és l’accionista majoritària d’ABERTIS amb una propietat del 31% de les seves accions. Curiosament CIU té un deute amb La Caixa d’un crèdit de 21 milions d’euros (xifra de l’any 2010)
Artur Mas va proposar a Salvador Alemany, President d’Abertis , ser Conseller d’Economia i actualment presideix el “Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica de Catalunya (CAREC)”, organisme
escollit per CIU per tal d’assesorar al Govern en retallades
neoliberals. Salvador Alemany, segons ha declarat recentment, se sent
molt preocupat per la campanya de “No vull pagar”. No m’estranya! S’embutxaca milers de milions a l’any robant a ciutadans, per tal de finançar a un partit polític!
3.- CIU va votar a favor de rescatar els peatges de Madrid amb diners públics.
CiU va proposar i va votar a favor de
rescatar i compensar econòmicament a les companyies concessionàries de
les autopistes de de Madrid, que són completament deficitàries,
proposant que les concessionàries ingressin la diferència entre la
facturació real i el 80% de la prevista quan es va adjudicar la via.
Cada cinc anys, l’Estat els paga de la nostre butxaca la compensació,
amb interessos. Un acord econòmic que beneficia clarament a Abertis.
4.- Els peatges estan amortitzats de sobres i es mantenen tan sols perqué beneficien a CIU-ABERTIS-LA CAIXA
Segons l’anuari dels silencis mediàtics
de l’any 2010, les recaptacions de les concessionàries per peatges
multipliquen en alguns casos per 100 el cost de l’obra. Alguns exemples a
continuació:
TRAM | COST CONSTRUCCIÓ | INGRESSOS ESTIMATS |
Montgat-Mataró | 21 | 682,2 |
Mataró-Palafolls | 285,5 | 363,3 |
Barcelona-Montmeló | 19,9 | 535,4 |
Granollers-La Jonquera | 68,5 | 3.033,7 |
Molins de Rei-Martorell | 14,6 | 1.168,7 |
Martorell-Tarragona | 42,2 | 2.170,3 |
Així
doncs queda clar que les autopistes de peatge son un invent de CIU per
tal de beneficiar a empreses amigues que, al mateix temps financen al
seu partit amb crèdits milionaris! Clar que, si voleu, podeu seguir
pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació
catalana…
Jo #novullpagar la corrució de CIU-ABERTIS!
--------------------------------------------------------
No hay comentarios:
Publicar un comentario